Написання твору-роздуму «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)

18.01.2016 19:03

 

                                                                                                       УРОК

зарубіжної літератури  в 6 класі

Тема. Написання твору-роздуму «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)

Мета:

навчальна: вчити писати твір-роздум, складати план до твору;    поглиблювати в учнів знання і розуміння тексту «Різдвяної пісні...»

розвивальна: розвивати в школярів навички складання усної та письмової характеристики героїв

виховна: виховувати в дітей кращі людські якості.

Обладнання: підручники із світової літератури, зошити, .мішечок, кольорові капелюхи, карточки з завданням.

Тип уроку: урок розвитку мовлення.

 

                                             ХІД УРОКУ

                                                                                                                                                Милосердя, співчуття, щедрість –

                                                                                                                                            ось на що мав би я спрямувати свою діяльність.

   Май душу, май серце – і будеш людиною на всі часи.

                                                                                                                                          Хай благословить нас Господь своєю милістю.

                                                                                                     

                                                                                                                                                                                                                                                                Ч. Діккенс

                                                                                

І. Актуалізація опорних знань

1.Гра «Кіт у мішку»Методичний коментар: у мішечку розміщені карточки із запитаннями по кількості учнів у класі. Учні по черзі витягують запитання і відповідають на них.

  • Чарлз Діккенс – це …
  • Головного героя «Різдвяної пісні в прозі » звати …
  • Компанія Скруджа називалась…
  • До Скруджа прийшов привид…
  • Скрудж має родича, це…
  • «Тільки заради великого свята хтось може пити за здоров’я такого скупого, злого, безжального чоловіка».Хто так сказав про Скруджа?
  • Що хотів взяти писар у кімнаті Скруджа, але не наважувався?
  • Першим до Скруджа прийшов дух…
  • У чиї родини переніс дух теперішнього Різдва Скруджа?

2. Бесіда за питанням:

які  уроки я виніс із повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі?»

 (Діти можуть зазначити, що вони зрозуміли: не можна бути жадібними, байдужими до людей, треба цінувати увагу рідних, піклуватися про них, робити добро людям, цінувати друзів та коханих, не відштовхувати їх від себе і, звичайно, уміти радіти святам і веселитися.)

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

 Слово вчителя. Ось і добігає кінця наша зустріч із героями повісті Ч.Діккенса. Чи була вона для вас цікавою, повчальною, чи залишила слід у ваших серцях, покаже час. На попередніх уроках ми досліджували, як могло статися, що самостійний, спокійний хлопчик перетворився на скупого «жмикрута», який усе життя те й робив ,що накопичував гроші. Ми проаналізували твір і виявили причини деградації та переродження

Скруджа з «Різдвяної пісні в прозі». А сьогодні ми узагальнимо свої спостереження у вигляді творчої роботи.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку

 IV. Робота над темою уроку

 Рекомендації щодо виконання письмової роботи

1. Робота з пам’яткою «Пишемо твір»

- Пригадай, чим твір-роздум відрізняється від розповіді чи опису.

- Вибери тему, визнач, що слід писати у творі.

- Продумай основну думку твору.

- Склади план.

- Пиши, дотримуючись послідовності.

- Не забувай підтверджувати свою думку текстом.

- Добирай образні слова та вирази

- Не забудь зробити висновок.

- Уважно перечитай написане, зроби потрібні виправлення.

2. Бесіда.

•     Які цінності у житті ви вважаєте головними? (Любов, дружба, сім’я, здоров’я...)

•     Чи знаєте ви, які життєві цінності називають підробними, сурогатними? (Багатство, слава, якщо прагнення до них перетворюється на єдину мету життя.)

3.Складання плану

I. Життєві цінності. Від чого залежить їхній вибір?

II. «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» (Ч. Діккенс).

1.     «Хай благословить нас Господь своєю милістю!» Багатство сім'ї Кретчитів.

2.     У чому полягає гуманізм Фреда?

3.     «Як люди живуть, такий їм буде і кінець. Коли ж вони змінять своє життя, то й кінець зміниться». Деградація та переродження Скруджа.

ІІІ. «Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи». Чи будь-яка заможна людина приречена на деградацію?

    V. Написання твору на чернетках. 

VI. Редагування написаного 

VІІ. Переписування твору в зошити

VIІІ. Домашнє завдання

Прочитати повість М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»